vrijdag 19 februari 2010

Stand van Zaken

Zo de tweede zit erop......

Eerst maar even een update van de weken na de eerste chemo. Ik ben mij vanaf dinsdagavond eigenlijk heel beroerd gaan voelen, zowel lichamelijk als geestelijk. Gelukkig niet heel misselijk, maar wel totaal energieloos. Mijn linker- voor rechterbeen zetten kostte mij al zoveel moeite, vreselijk irritant. Vanaf vrijdagavond is het weer goed gegaan en ben dan ook zaterdag weer heerlijk naar mijn eigen huis gegaan, ondanks dat ik bij moeders wel heel fijn verzorgd wordt en het fijn is om niet alleen te zijn. Zondag de verjaardag van B gevierd, wat eigenlijk een beetje te laat geworden is, maar het was ook zoooo gezellig, hahahaha.

Toen die maandag weer naar het ziekenhuis om te bespreken hoe de eerste week gegaan was en mijn bloedwaarden te laten controleren. Voordat ik begon was de waarde van mijn witte bloedlichaampjes (deze waarde is heel belangrijk voor het wel of niet krijgen van chemo, dit heeft te maken met het herstellen van je lichaam en je afweersysteem) 13,2 en nu was deze al gedaald naar 3,7. Schrok hier een beetje van, maar eigenlijk betekent het wel dat de chemo zijn werk doet. Verder was alles goed dus weer naar huis.

Woensdag ben ik tot 14 uur gaan werken, wat ik heerlijk vond maar was totaal kapot na die dag. Donderdag en vrijdag wilde ik ook gaan werken, maar dat is me niet gelukt.....opstaan en heel hard moeten huilen terwijl je eigenlijk niet weet waarom. Normaal gesproken kan ik die knop wel omzetten, maar op dit moment lukte me dat totaal niet en kreeg het niet voor elkaar om naar werk te gaan. Balen, balen, balen....Maar moet me er toch echt bij neerleggen dat het soms gewoon niet wil lukken, blergh.

De rest van het weekend met allemaal lieve vriendjes en dinnetjes gezellige dingen gedaan, was leuk, maar misschien iets te veel hahaha. Maar zolang het gaat geniet ik ervan en doe ik maar gewoon waar ik zin in heb.

En toen was het weer maandag.....En tijd voor de tweede chemo. Eerst weer bloedcontrole en toen bleek mijn waarde van die witte bloedlichaampjes gedaald te zijn naar de 2,6, aaaahhhhh schrikken, want is de waarde lager dan 2,5 dan moet de chemo uitgesteld worden, omdat mijn lichaam dan niet meer voldoende kan herstellen. Nou daar zat ik dus ff helemaal niet op te wachten. Verwacht heus wel dat het een keer uitgesteld gaat worden, maar al bij de tweede...Gelukkig mocht het gewoon doorgaan.
Sab en Es zijn meegegaan en het was echt een soort van gezellige dag, want Nienko en Mara kwamen ook nog gezellig langs. De tijd vloog voorbij en daarna naar moeders gegaan.

Maandag en dinsdag ging het eigenlijk best goed, tot dinsdagnacht. Vanaf toen voelde ik me rottig, misschien vooral psychisch weer een dip. Verschillende bijwerkingen treden nu wel op, zoals pijn in mijn mond omdat de slijmvliezen minder gaan werken, vingertoppen die steeds doder gaan voelen en tussen nu en twee weken gaat mijn haar uitvallen. Daar zie ik wel heeeel erg tegenop, maar heb een aantal lieve dinnetjes gevraagd om mee te gaan als steun en dat voelt heel fijn!!!!

Nu nog bij mams in huis en voel me gelukkig al wat beter en ga morgen ook weer naar Leiden. Lekker beetje over de markt struinen en in mijn eigen huis rommelen!
Maandag weer naar het ziekenhuis voor controle van de waarden van mijn bloed enzo. Hoop dat dat een beetje goed is, want anders moet waarschijnlijk de chemo voor de week erop uitgesteld worden. En dat betekent dat het allemaal langer gaat duren. Dit jaar wordt het niet echt, terwijl ik bijna 30 word en wel zin heb in een groot feest, maar dat moet maar tot einde van het jaar uitgesteld worden.

Verder mag van mij het voorjaar gaan beginnen, want van dit weer wordt niemand gelukkig volgens mij!!!

15 opmerkingen:

  1. Hoi Fleur,

    Ik hoorde het van Nienke en zie net dat je een blog hebt. Ik wou je heel veel sterkte wensen!

    Liefs,

    Carlijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi fleur

    nog eeven een tweede berichtje van mij.
    Je zit in me gedachte.
    goed wiekend gewensd en hoope op droog weer voor de markt.

    groetjes liefs
    xxx
    anouk de jong

    P<S
    was voorge keer vergeete me achter naam er bij te zette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er staat geschreven en gedrukt, men moet krabben waar het jukt. En jukt het op een rare plaats, dan krabbie er maar naast.

    Meer heb ik eigenlijk niet te zeggen, want wat valt er na jouw blog te zeggen behalve dat het weer zo goed weergeeft hoe jij in elkaar zit en jezelf hier doorheen sleept.
    Je bent niet alleen, nooit vergeten!

    I love you in de bonenstaak.

    Knuf [guess who]

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee Fleur, je wens is uitgekomen. Een heerlijke dag met lekker veel zon!

    groetjes,
    Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Fleur,
    Net weer even je laatste verslag gelezen, heftig allemaal, hou je goed lieverd, jij komt er wel, heb geduld, sterk wijffie!!

    Liefs de Vermeertjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Fleur,
    Fijn om weer een blogje te kunnen lezen! En te lezen dat je ook nog lekker kan genieten af en toe van leuke dingen! Hopelijk tot snel! Al is het maar voor een bakkie uit de automaat :-). En succes maar weer voor de volgende...
    Groetjes Dietha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goeiemorgen lieffert,
    Lekker geslapen weer in je eigen bedje? Wel heerlijk een paar dagen bij je moeoeoeoedert, en dan weer naar je eigen casa! Gisteren in Utrecht geweest bij Nien en Aar, badkamer en wc gewit! Tis een top huisje en wordt helemaal leuk!!Je moet snel weer eens gaan kijken! Je mamsie komt zo een zondags bakkie doen. Lieverd een fijne dag met niet te veel ongemakken! Knuffert, Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Fleur,

    Was fijn om je vorige week te zien en te spreken. Denk aan je, vandaar deze tip via mijn schoonzus(ervaring chemo-hodgekin) ook zij had pijn in haar mond.Zij had heel veel baat bij het gebruik van saliethee. Eenvoudig maar doeltreffend. Liefs, Cees en Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Fleur,
    Meis wat moet je toch allemaal mee maken. Even laten weten dat ik aan je denk en je veel sterkte wens voor morgen. Hoop dat de bloedwaarden hoog genoeg blijven, des te eerder ben je van deze narigheid af. Houd moed!! Je doet het geweldig!! Heel veel liefs en een dikke kus Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kippenvel fleur..

    niet voor te stellen.. ben blij dat je er zo over kletst. dat je er lekker positief in staat. belangrijk hoor. lees je blog regelmatig en leef onwijs met je mee! hou je zo stoer he!!
    dikke kus char (vermeer)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Fleur,

    Heb vol bewondering je blog gelezen. Hoor af en toe wat via mijn zus, maar dit hele verhaal... poeh!!! Superheftig...

    Weet dat ik je al lang niet gezien heb, maar wil je toch een codewoord meegeven. Als je in een dip zit en je wilt terugdenken aan hele vrolijke momenten, denk dan.... BORRELNOOT!!! Wie weet helpt het
    Lieverd, heel veel succes de komende tijd en zal absoluut aan je denken!!!

    Dikke kus,
    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heey Fleur,

    Ik hoorde van mijn vader van je ziekte. Ik wil je heeeel erg veel sterkte wensen de komende tijd. Ik vind je verhalen op deze blog erg indrukwekkend om te lezen!

    Liefs Ella

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve vrienden en vriendinnen van Fleur,

    Vanmorgen Fleur aan de telefoon gehad....gaat allemaal natuurlijk niet zo heel lekker, is doodmoe, kan zich niet concentreren, dus weinig TV kijken en al helemaal geen boeken lezen, terwijl ze daar juist zo dol op is.
    Derder chemo achter de rug, nog even te gaan maar weer een vinkje kunnen zetten stemt toch ook positief. Ik heb haar nog gevraagd of we haar nog ergens mee kunnen plezieren, maar nee, ze zou het niet weten behalve......EEN LEKKERE VENT! Dus ik stel voor dat we maar een inzameling moeten houden en een lekkere vent voor haar moeten bestellen, leek haar geweldig om niets te hoeven doen, die "professionele" man weet dan wel van wanten, dus dat is dan echt genieten. Dus....maar een aparte rekening openen voor haar?
    Lief Fleurtje, hopelijk lig je nu lekker in je bedje bij moeders thuis (kan overigens geen man tegenopt) en wordt je lekker verwend. Ik zie je gauw, dikke kus en knuffel, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fleur, ik wil je ontzettend veel succes en sterkte wensen de komende tijd!
    Olof

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig idee van Syl!!!!!Maarruh,misschien heeft die man een broer of zo.....Beetje extra inzamelen dus allemaal!!!!
    AG

    BeantwoordenVerwijderen