maandag 1 februari 2010

Dit was dan de eerste....




Na een super leuk weekend (zeker vrijdag, lief dat iedereen er was en heb goede herinneringen aan sommige gesprekken!!) was het dan vandaag DE dag....

Vanochtend nog niet echt nerveus, maar toen we bij de Hematoloog zaten begon het toch wel...even een paar dikke tranen, maar wel nog steeds een gevoel dat het moest gaan beginnen. Toen naar boven (afdeling C11, kort verblijf) en daar een heel gesprek gehad nog met een verpleegkundige, over de bijwerkingen en hoe zo'n dag verloopt. Weinig nieuws, maar wel nog even goed te horen. Ja en dan naar de kamer waar het gaat gebeuren. Ik lig altijd op een twee persoonskamer, dus dat is wel beter. Had namelijk een idee dat ik op een soort grote zaal zou komen met bedden en stoelen naast elkaar en dan maar wachten tot het infuus doorgelopen is....

De eerste zak was een soort rode vloeistof, ja dat voelde echt een beetje raar (deed geen pijn ofzo) de eerste zak gif ging naar binnen....en zo kreeg ik vier van elk een kwartier, met spoelen er tussen door. De laatste zak duurde een uur voordat deze doorgelopen was. Nou ik was er na 6 uur ziekenhuis ook wel een beetje klaar mee.

Nu lekker bij mams thuis, voel me raar, niet echt ziek, maar er is zoveel narigheid mijn lijf ingelopen....vreemd allemaal en dan het idee dat dit nog ongeveer een keer of 14 zal zijn. Ben blij dat de eerste erop zit. Oh en Piet, kom maar door met die lekkere koffie want in dat ziekenhuis
is het echt niet te drinken, hahahahaha.
Jes is ook nog even langsgeweest, moest voor haar werk er zijn, dus even zitten kletsen. Mocht er iemand in de buurt zijn, bel gewoon en kom gezellig voor een kletspraatje aan mijn bed zitten!!!

Eigenlijk verder weinig nieuws, nogmaals het voelt raar, maar lichamelijk voel ik me nog best goed, beetje moe maar dat is het dan ook......

Ik wil iedereen alvast super bedanken voor de lieve kaartjes, smsjes en mailtjes. Lief van jullie allemaal.

21 opmerkingen:

  1. Lieverd...ik ben zo trots op je!!
    Luf joe ;)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Essie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en dat is 1....! goed gedaan! kan me voorstellen dat zo'n dag zitten/liggen ineeens heeeeeel lang duurt! succes de komende dagen!
    liefs Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Fleur,

    Wat ben jij ontzettend dapper en sterk! Ik heb echt heel veel bewondering voor je. Ga zo door!
    Heel veel sterkte.
    We denken aan je.

    Kus,
    Douwe & Lot

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Fleur
    De kop is eraf, hou je goed en laat je lekker verwennen, voor je het weet zit het erop!
    STERKTE, STERK WIJFFIE!
    Liefs van ons allemaal!
    xxx Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieffie,ik ben trots als een pauw! Je hebt een begin gemaakt een zware klus te klaren. En hoe!!
    Vandaag een paar prachtige slaals gekocht. Ze zullen je fantastisch staan(jaja, ik weet wat je denkt:"alles staat mij leuk...").
    Nu moe en een beetje witjes om je neus lekker op de bank een filmpje kijken.
    Morgen zie je wel weer.
    Knuf, Mam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He lekker wijf,

    Ben blij voor je dat het is begonnen.
    laat je mams en je zusje, je goed verwennen, lekker met de benen op de bank, tv aan, verstand op nul en soaps kijken!!
    Je bent een echte topper!!

    xxx omi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hé lieve Fleur, hoe voel je je vandaag! wat ben je toch een bikkel. Gaat het nog steeds goed? Ben benieuwd naar je mooie sjaals (heb je hopelijk voorlopig nog even niet nodig)Geniet nog maar lekker bij je moedertje op de bank! Ik denk aan je! Nog veel sterkte, je kan het!!! Je bent een kanjer. Lief dat je ons zo op de hoogte houdt. Dikke kus Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoorde net van Nienke dat je gisteren geen fijne dag had, bah bah....hoop dat ie vandaag een tikkie veel beter gaat. Hou je taai muppie! Helpt het een beetje als ik veel aan je denk?
    Knuffert
    Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Fleur,
    Wat een verhaal! We konden het allemaal niet geloven toen we het te horen kregen. Alles kan je dan direct relativeren, en blijkbaar het niet altijd normaal te zijn dat het altijd goed gaat.
    Ik vind het bewonderendswaardig dat je je er zo door heen slaat. Chapeau! Volgens mij is dat de eerste stap naar herstel.
    Deze blog is een heel goed idee. Dan kan je het van je af schrijven en iedereen kan je volgen. Ik wist bijvoorbeeld niet of je wel of niet werkt en wil je ook niet bellen als je in het ziekenhuis bent. Dan heb je wel andere dingen aan je hoofd.
    Maar goed goed, nu over jou. Ik vind het echt knap van je als ik je blog zo lees. Ik heb er wel vertrouwen in, ook door dat je veel steun hebt uit je naaste omgeving. Ik hoop dat de kuren soepel verlopen, voorzover je hierover kan spreken. Elke keer is er weer één dichter bij de laatste.
    Ik zou willen afsluiten met "kom op meid, je kan het en het komt goed". Ik zal regelmatig je blog lezen en af en toe bellen om te vragen hoe het gaat.
    Liefs en dikke kus, Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Fleur,

    wat ben jij ontzettend dapper en sterk.
    Heel veel sterkte.

    ik denken aan je.

    liefs anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi hoi,

    Ik kwam toevallig via facebook hier terecht. Wat goed dat je dit doet. Dat scheelt weer een hoop vertellen en lekker van je af schrijven kan nooit kwaad!
    Heel veel sterkte in deze ellenige tijd. Hou je taai en laat je lekker door iedereen om je heen verwennen!

    xx Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Fleur,

    Jeetje Fleur, wat een verhaal!!! Ben me rot geschrokken toen ik dit hoorde via mijn ouders! Deze site is wel een goede manier om van je af te schrijven en anderen op de hoogte te houden. Heel erg veel sterkte de komende tijd. Ik zal aan je denken!!!!
    Wanneer is de volgende kuur? Ik ben elke donderdag in het LUMC, waar kan ik je opzoeken? Liefs, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Nienke,
    Wat lief je berichtje. Ik moet elke maandag naar het LUMC en lig dan op C11, kort verblijf. Zoals het er nu uitziet zal ik altijd op maandag moeten.
    Liefs Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  14. He Fleur,
    Ik kom langs hoor in het ziekenhuis, hoe laat lig dan op C11 en ik kan bijvoorbeeld maandagochtend 22 feb? sterkte de komende tijd. liefs Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Fleur,

    ik hoorde vanochtend van je moeder dat je ziek bent en ze vertelde van je blog. Hartstikke goed dat je dat doet, kan jij lekker alles van je afschrijven en ook meteen zien hoeveel mensen er met je meeleven!

    Zojuist kwam in de ipod shuffle DJ Cor voorbij met "we gaan beginnen" en ik moest meteen aan je denken. Dat waren de betere tijden!

    Hopelijk sla je je als een ram door de chemo periode heen en kunnen we er ooit een dansje op wagen dat het allemaal goed is gekomen.

    Veel liefs van Hans, Meta en Maxim

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Fleur!

    Had hier en daar wat gehoord, nu heb ik ook je blog gevonden. Weet verder niet echt wat ik moet zeggen, maar als ik ooit iets voor je kan doen, mag je altijd bellen, faxen, e-mailen of een postduif.

    Zal alles proberen te volgen en reken maar dat we nog straks een biertje drinken!

    Take care, hele dikke zoen BJ

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hé Fleurop, morgen moet je er weer tegenaan...thinking of you!! Liefs Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fleur, succes vandaag! Zal aan je denken. Xx Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Fleur, ik had het natuurlijk weer helemaal verkeerd begrepen! Ik dacht dat je na opname twee weken aan de pillen zou gaan en dan een week rust. Begreep gisteren van Annegreet dat dit bij jou niet zo werkt.
    Was het naar maandag om weer te gaan, ook omdat je wist wat je nu te wachten stond ?
    Zijn de mensen in het LUMC een beetje lief voor je ?
    Vermaak je je nog een beetje (als je je tenminste een beetje goed voelt). Lijkt me zo raar om even "los van de dagelijkse wereld" te zijn, misschien af en toe wat werken en voor de rest rusten en overgeven aan wat je lijf je zegt.
    Nog even en dan begint het hopelijk een beetje lente te worden....dan zal ongetwijfeld een heel klein beetje helpen, als is het maar onder een plaidje liggen met wat zonnestralen op je. Lieve schat, we denken veel aan je, hou je goed en we zien je gauw!
    Dikke kus,
    Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Fleur,

    Een beetje in shock, maar ook vol bewondering heb ik je blog gelezen. We hebben elkaar al jaren niet gezien, maar door de regels heen lees ik dat jij een sterke vrouw bent geworden! Ik wens je heel veel moed, hoop en sterkte de komende tijd!!

    Liefs,
    Eowyn

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Flurt,

    Hoorde van mijn moeder dat het niet zo goed met je ging en via via kwam ik op je blog. Lieverd wat een schrik. Heb je al lang niet gezien of gesproken, en heb hier ook niet direct woorden voor. Denk aan je en ben onder de indruk van de manier waarop je dit van je afschrijft. De kracht straalt uit je woorden. Wat ben jij sterk zeg!

    Als ik iets kan doen of je hebt zin om te mailen, bellen etc weet je me te vinden!

    Dikke kus en sterkte voor nu. Liesbeth van Gangelen

    BeantwoordenVerwijderen