maandag 18 januari 2010

Eerste afspraak in het LUMC

Vandaag was het dan zover, de eerste afspraak in het LUMC. Was vanochtend niet echt zenuwachtig, maar bij het grote, toch wel enge ziekenhuis aangekomen werd ik wel een beetje nerveus. Hier zou ik de komende maanden veel te vaak komen….

Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik vandaag het volledige behandelplan zou horen, maar helaas, eerst een intakegesprek, pppffff. Het LUMC wil ook alles nog een keertje nakijken, de punctie, scans en ook nog een ‘eigen’ bloedonderzoek doen. Er is namelijk een kans dat ik een ‘afwijkende’ vorm van Hodgkin heb, dat zou betekenen dat ik niet in aanmerking kom voor de ‘standaard’ chemo, maar dat ik in een soort onderzoek meega en een andere vorm van chemo krijg. Het is en blijft Hodgkin en het is en blijft nog altijd heel goed te behandelen. Wanneer ik geen afwijkende vorm heb zal ik over twee weken gaan beginnen met de eerste chemo. Ik had mezelf er al mentaal op voorbereid dat ik volgende week zou beginnen, dus voor mijn gevoel weer een soort tegenvaller. Was vanmiddag ook zwaar geïrriteerd, omdat ik het idee heb dat er niks gebeurd. Weet wel dat dat niet zo is, maar zo voelt het wel.

Volgende week maandag moet ik weer terug en dan wordt wel het volledige behandelplan besproken. Deze week zal ik ook door de gynaecoloog gebeld worden om een afspraak te maken voor het eventueel invriezen van eicellen. Dit is ook allemaal nog niet zeker, want bij de ‘standaard’ chemo is de kans op onvruchtbaarheid heel klein, dus weer iets om heel goed over na te denken. Ik heb voor mezelf besloten dat als de kans net zo groot is als bij gezonde mensen dan laat ik het, maar is de kans ook maar iets verhoogd dan laat ik zeker eicellen invriezen. Dit betekent wel weer dat de chemo ook later begint…..AAAAHHHHHH wat moet ik nou toch doen. Want heb sinds een paar dagen dat ik merk dat er dingen in mijn lijf zitten die er niet horen en die wil ik zo snel mogelijk eruit hebben. Nou ja heb al veel moeten nadenken dus dit kan er ook nog wel bij…..:-(

Afgelopen weekend trouwens een heel gezellig en bijzonder weekend gehad,. Moeder-dochter-dag met alle meiden en moeders, lekker aan de high-tea en toen toch nog even de kroeg in! Wat een gezellige dag. Daarna nog “eventjes” met Sab een drankje gedaan. Was een speciale en super dierbare avond geworden!!!!! Heel lang zitten kletsen, was fijn!

Zo weer even lekker van me afgeschreven, nu maar naar bed en morgen weer werken. Vandaag zijn er twee sollicitanten geweest waarvan er een de komende tijd mijn werkzaamheden zal overnemen, dus ben benieuwd hoe het gegaan is. Op werk zijn ze ook allemaal super lief en behulpzaam, wat erg goed doet! Had stiekem bedacht dat ik toch wel gewoon zou kunnen werken (dagje chemo, dagje bijkomen en dan weer gaan), maar waarschijnlijk gaat dat niet lukken. Nou ja we zien wel tegen de tijd dat het zover is, wie weet gaat het wel heel goed.....

7 opmerkingen:

  1. Wij vinden jou echt super lief.
    Dikke kus van mijn moeder en mijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Nienko en Ino,
    Ik vind jullie ook super lief en Inneke bedankt voor je liebe kaartje!!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Fleurop,

    Goed om het zo allemaal op en van je af te schrijven. Gewoon lekker laten invriezen die eicellen! Hoe moet ik je anders bevruchten zonder met je het bed in te duiken? Geintje joh... Maar is dat dan pijnlijk of ingewikkeld om te doen? Dat afnemen en invriezen ervan. Lijkt me als vrouw best een geinig idee om nog tot aan je tachtigste kinderen te kunnen krijgen. Ik begrijp dat het allemaal heel lastige keuzes zijn!! Uberhaupt het feit dat je gedwongen wordt er over na te denken.

    Ik leef met je mee! Keep up en sterkte met de volgende stap!

    Veel liefs en groeten (ook aan de meissies hierboven),

    aarnoud

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de groeten Aannoud! Ook jou vind ik super lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Fleur,

    Wat fijn dat ik je op deze manier kan en mag volgen.Wat is er ontzettend veel gebeurd in een korte tijd. Inderdaad, je leven staat op zijn kop en je vraagt je af waarom ik?Gekgenoeg vragen we ons nooit af waarom ik niet? Of wanneer er iets moois zich aandient: waarom ik? Hoe je het ook bekijkt, dit hoort op dit moment bij jouw leven en op het pad dat jij gaat.En natuurlijk wil je het allemaal niet,die kl.t.z..i! Maar als je een golf wilt tegenhouden, ontstaat er alleen maar een nieuwe golf. Beter is het mee te zwemmen en er af en toe dwars door heen te duiken.En dat doe en kan je. Hoe zwaar ook,deze periode zal je ook heel veel mooie , goede , leerzame ,intense en zelfs leuke ervaringen opleveren..Ik wed dat je er nu al een paar kunt noteren!Lieverd, ik wens je kracht en stuur je veel liefs en vergeet niet... je hebt kanker maar je bent niet je kanker.Je bent dezelfde Fleur!Met kwaliteiten, talenten , karaktereigenschappen en vaardigheden die je gaat gebruiken om deze periode door te komen om hem gezond, sterk en wijs(nog wijzer??)af te sluiten!! Dikke kus, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Fleur,

    heel veel sterkte de komende tijd.

    Liefs,

    Juke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Fleur,
    Hopelijk morgen een beetje duidelijkheid. Succes!
    Groet Sis

    BeantwoordenVerwijderen